10. september 2006

En del av menighetsbyggingen

Folk er ofte ganske raske med å reise hjem når gudstjenesten er slutt på Tezukayama. Mann og barn venter på lunsj, gjøremål venter, skal på jobb etc. Dette er det veldig viktig å ha både forståelse og respekt for. Troen på og tilbedelsen av den hellige og treenige Gud er det avgjørende i kirken.

En viktig faktor i en menighets liv er imidlertid også det sosiale, at folk kjenner hverandre. Derfor var det veldig gledelig at mer enn halvparten av kirkegjengerne i dag tok seg god tid til å prate etter gudstjenesten. Det formelig sydet av liv over de mange samtalene som fant sted!Det å bygge menighet handler også om å bygge relasjoner.

Noen med et godt initiativ fant ut at det ville være hyggelig med felles lunsj. 8 ble med, halvparten av dagens kirkegjenere. Vi dro til en sushi-restaurant i nærheten og hadde det aldeles nydelig. Maten smakte godt og praten gikk livlig rundt bordet. Det er lenge siden jeg har kost meg så mye på restaurant. Jeg lar bildene tale for seg.


4 kommentarer:

Henriksn sa...

Takk for en deilig middag:)-
Det var steike meg stas!
Håper vi kan gjøre dette flere ganger.

Sven sa...

Heisann, jeg hadde helt glemt at du hadde blogg! Åssen er formen? Hils menigheten!

Anonym sa...

mechakucha umasoo!! (ser sinnsykt gødt ut!!!)
jeg kommer for å spise alt det der og litt til når det blir jul!
snakkes!

Anonym sa...

åååååååååå, det ser så godt ut!'