26. september 2006

Basarforberedelsene har begynt

Årets basar på Tezukayama går av stabelen søndag 22. oktober. Også i år blir det meste gjort på tradisjonelt vis.

Vi åpner dørene kl 10:30. I hagen selger vi brukte ting vi har fått fra kirkens folk, de som deltar i engelskklassene og kirkens naboer. Inne i kirkesalen er det kafeteria og utsalg av brød, kaker og håndarbeid. Kvinneforeningen baker kaker, jeg baker brød og det meste av håndarbeidet kommer fra Norge. I fjor bakte jeg 30 brød + noen kaker, og det blir vel noe av det samme i år.

Midt på dagen skal vi ha Gospel Time. Det vil si en kort samling med en liten andakt, litt allsang og forhåpentligvis en opptreden av en eller annen slag. Gospel Time er vel den samlingen som har flest folk til stede i løpet av året, så jeg regner det for en veldig viktig samling. Her har vi en god mulighet til å forkynne evangeliet for mennesker som ikke har hørt om Jesus før.

Dagen avsluttes i halv tre-tiden med rydding og pengetelling. Og så er det et lite avslutningsselskap med kake for alle som har stått på hele dagen.

Nå har forberedelsene startet. Jeg håper vi kan få til en dag der det ikke bare blir gode inntekter til kirken, men også en dag der menighetens folk kan komme nærmere hverandre og at nye kan få møte Jesus.

2 kommentarer:

Rebekka sa...

Ja dette blir artig! Håper jeg vinner litt brød ;)

Anonym sa...

mmm deilig brød og flotte håndarbeider. og mye jobb.. Men god PR effekt, og gratis "teambuilding" for menigheten. Lykke til og ikke slit dere ut!