24. oktober 2008

Teens Club i Wakayama


I kveld har jeg vært tilbake på gamle trakter i Wakayama. I 2003 fikk jeg gleden av å være med å starte opp nytt ungdomsarbeid i menigheten der. Vi inviterte ungdommer til et sted de kunne være seg selv, ha det gøy og oppleve at voksne mennesker tok dem på alvor.

Oppmøtet varierte fra gang til gang, men det var stort sett 4-7 ungdommer som møtte opp. Denne kvelden var det i tillegg til de to lederne to ungdommer som kom. Alle gav uttrykk for at de var glade for å treffe meg igjen. Det er godt med sånne møter!

Vi spilte, drakk kaffe og te, pratet og hadde andakt. Dagens tema handlet om at det er større glede å gi enn å få. Flott andakt og veldig interessante refleksjoner fra deltakerne etterpå.

Det er alltid spennende å komme tilbake til steder jeg har arbeidet før. Og så er det godt å se at noe av det jeg var med å starte for noen år siden fremdeles lever videre, selv om jeg ikke er der mer. Det er målet for det meste jeg gjør her.

3 kommentarer:

FAMILIEN ASKJER sa...

Hei Odd Bjarne,
morsomt å lese om din nye tilværelse i Japan. Kjenner selv at det er fint å være tilbake i Kamerun. Her er livet nokså annerledes enn i Japan, her får man ikke kjøpt mobiltelefon med innlagt vaskemaskin. Det gjør du vel ikke hos deg heller, men det er sikkert ikke lenge før!Jeg har hørt rykter om at det kommer på nyåret:)

Takk så mye for hva du gjorde for kor-gjengen herfra mens de var i Norge i sommer. De var SÅ fornøyde!

Lykke til og signing over livet!

Hilsen fra Jan Erik & Co i Kamerun

litt matgale ingeborg sa...

Hei Odd Bjarne! fikk aldri ønsket deg god tur, men jeg tenkte på deg. håper du fikk hvilt skikkelig godt ut etter rundturen i sommer! ja, det var litt av en tur :0) mange gode minner iallefall. og disse vennene våre ringer meg ikke så mye nå som de gjorde i august... jaja, håper du har det veldig bra!
Så er det veldig gøy å lese om misjonærlivet ditt i Japan. - Ingeborg:0)

Anonym sa...

Hei!
Nå ligger bloggen din også på bokmerke her!
Veldig fint å kunne følge med!
Tusen takk for samarbeidet i fjor!
Guds Velsignelse over arbeidet og livet dit i Japan!

Anders