9. oktober 2008

Dyrisk



Jeg opplever nye ting hele tiden. Noen ganger føler jeg meg som en turist, der jeg går rundt med fotoapparatet og knipser alle flotte ting. Rart å være tilbake i Japan som jeg kjenner så godt, og samtidig føle at dette er noe nytt.

Det er nye lyder og lukter. På mange måter annerledes enn i byen. Akkurat nå er klokka 17. Da kommer det en liten sang i høyttalere som er over hele byen, og en koselige kvinnestemme som sier at nå er det på tide å begi seg på hjemvei. De hjemme venter! Utrolig system, som jeg ikke har vært borti i byen.


Og så er det masse dyr! I dag morges, da jeg stod opp var de to småtassene her nedenfor stuevinduet sammen med to andre kompiser. Det er tanuki, som de heter på japansk, eller vaskebjørner som vi kanskje vil kalle dem. De er så vidt jeg vet ikke farlige, bare veldig koselige!

Mindre koselig syntes jeg det var da vi oppdaget en 15 cm lang firfisle inni stua. Må si at jeg er relativt panisk i forhold til sånt. Så nå holder jeg alle luker stengt i frykt for å finne flere innendørs...!

I tjernet har jeg flotte traner, både hvite (som på bildet over) og grå. De er majestetiske og nydelige!

Utenfor inngangsdøra henger forresten denne gigantiske edderkoppen og slapper av. Den rører seg ikke, såfremt ikke noen nærmer seg den. Jeg må innrømme at jeg er fornøyd om den holder seg i ro. Da vet jeg i hvert fall hvor den er!


Så noen andre bilder jeg tok på en spasertur i går:

Nankai Line har spor helt nede i fjæra. I bakgrunnen kan du skimte Kansai Internasjonale Flyplass.


Her er huset mitt. Flott, ikke sant?



Nankai kirke

2 kommentarer:

Bjørg B sa...

Så flott kirka er blitt!!! Å så flotte bilder. Kjenner rent suget i magen - æg åg vil!!! Så kan love å komme på besøk, helst flere ganger.

Er så utrolig glad for at du er tilbake :-)

Knib Bjørg

Anonym sa...

Flott å se bildene dine og høre litt fra ditt "nye liv" på landet. Kjekt å se den nye kirka. Jeg har jo bare sett tomta tidligere.
Prøvde å sende en kommentar etter at du var framme, men den ble visst ikke registrert. Håper det går bedre denne gangen.
Gode hilsener fra Håkon i Trondheim