11. oktober 2008

Hva skal jeg gjøre?


Hva skal jeg gjøre her i Hannan? Det var temaet for et møte med kirkeledelsen i går. På bildet ser dere fra (f.v.) Fukui, Hagenoshita, meg, Sueoka og Yamaoka. Sueoka er president i kirken og ledet møtet.

Det er etablert en komite som skal fokusere spesielt på Hannan-området, der altså Nankai kirke ligger. Hensikten er å tenke helhetlig og utadrettet i en by vi har vært lenge, men der nye muligheter har åpnet seg etter at Nankai kirke fikk nytt kirkebygg.

For min del kommer jeg til å bli knyttet opp til tre menigheter; Nankai, Izumisano og Senboku. Disse menighetene ligger ikke så langt fra hverandre, så noe av tiden min kommer til å bli brukt til å skape samarbeid på tvers av menighetene. Dette gjelder særlig ungdomsarbeid. Men hoveddelen av tiden kommer til brukt i tilknytning til Nankai menighet.

Hva jeg konkret skal gjøre er fremdeles noe uklart. I utgangspunktet har jeg lyst til å bruke litt tid til å snakke med folkene som hører til her om hva slags by dette er, hva utfordringene for byen er og hva slags visjoner folk har for kirken sin. Så får vi se hva vi kan få til. Jeg har ingen hast, men samtidig brenner jeg etter å komme i gang.

Hva skal jeg gjøre? Det er ikke noe enkelt svar på det, men vær gjerne med å be om at det kan åpnes muligheter for å nå stadig flere mennesker med budskapet om en levende Jesus Kristus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dette kommer fort på trykk i misjonærkontakten. Håper det er greit? Leser bloggen hver uke, så pass på.