2. oktober 2008

I Japan!


Da har jeg landet i Japan igjen! Representant for NMS i Japan, Åshild Bjørkum Furukawa, tok imot meg på Kansai Internasjonale flyplass, som ligger like i nærheten av der jeg skal bo og arbeide.

Etter å ha spist frokost/lunsj dro vi til rådhuset for registrering i kommunen og deretter til huset der jeg skal bo. Et hus med et umiskjennelig rosaskjær, men som er flott. Inni er det helt supert. Og på bildet over kan du se at utsikten fra kjøkkenet er kjempeflott. Et lite tjern, rismarker, typisk japanske hus og sjø bak der igjen. Jeg tror jeg kommer til å trives her!

Nå er jeg trøtt. Det er langt å reise, og ikke ble det noe særlig med søvn heller. Men jeg piner meg til å holde meg oppe så lenge som mulig for å komme inn i døgnet. Det kan være et stort prosjekt, men jeg håper det går raskt denne gangen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Eg gler meg med deg over at du er på plass i Japan att! Og ja, det er litt av ein utsikt. Ikkje slik me tenker på om Japan, me som aldri har vore der i alle fall. Klem frå Åslaug

Anonym sa...

Hei, Odd Bjarne!
Godt å høre at du har kommet vel fram "der du skal være" :)
Lykke, lykke, lykke til og Guds gode velsignelse i livet og tjenesten.

Anonym sa...

Jentene på infosenteret ønsker deg lykke til i arbeidet, savner ditt blide åsyn:o)gleder oss til lese bloggen.

Henriksn sa...

Hei, Odd Bjarne!

Lykke til masse i Japan:)-
Vi skal be for deg, misjonen og japanere.

Anonym sa...

Hei Odd Bjarne! Godt å se at du har kommet deg tilbake til Japan! Ønsker deg ALT godt der nede! Du er en fantastisk misjonær, og de er så heldige som får ha deg! Skal ikke se bort ifra at jeg kommer på besøk en gang;) Må Gud være med deg. Klem fra rebekkasensei!

Anonym sa...

Hei!
Rut Terese fortalte meg at du også skal til Mali i november. Det skal jeg også, så da treffes vi der. Jeg tror ikke vi har møtt hverandre, men det kan tenkes. Vi er på en måte kolleger, jeg jobber for NMS i Brasil.

Jeg ville bare si at jeg synes det er flott at du har blogg! I starten hadde jeg også det, men jeg klarte ikke å følge den opp og kuttet ut, men nå vurderer jeg seriøst å ta den opp igjen. Blogg er jo mye kjekkere enn Facebook når det gjelder å kunne skrive og dele mer fra arbeidet.

Så kjekt å høre at du er i Japan igjen! Masse lykke til og må Gud velsigne deg og arbeidet!
Jeg kommer sikkert til å følge med på bloggen din!

Hilsen Mona:)

Lars Sigurd Tjelle sa...

Hei Odd Bjarne!
Kjekt å se deg vel tilbake i Japan! Jeg husker på deg i bønn her jeg sitter og leser og koser meg i Cambridge!

Anonym sa...

Hei Odd Bjarne,

Godt å høre at du synes det er kjekt å være tilbake i Japan igjen. Lykke til i Nankai. Hils alle kjente. Vi var jo der et par år, men måtte kjøre fra Mukonoso!
Torill og Jørgen

Anonym sa...

Guds velsignelse over (rosa...) hjem, arbeidet og livet i Japan! Takk for at du tok deg tid til å komme og besøke oss før du dro.
hilsen Anne Mari og Espen