10. januar 2009

Radetzky marsj

I kveld har jeg vært på min første skikkelige øvelse i Hannan Brass Band. Da jeg var i ungdoms- og videregående skole spilte jeg fløyte i Mandal Guttekorps. Fløyta har fulgt meg hele tiden siden da, men det har mest vært som bagasje.

For et par måneder siden var det noen som fant ut at jeg spilte fløyte, og utfordret meg til å spille. Jeg prøvde, og det var kjempegøy. Lysten til å spille igjen ble tent, og jeg spurte om det fantes et korps eller noe jeg kunne bli med i. Og det var det. Jeg ble med på en "prøveøvelse" i desember, og i dag begynte jeg altså.

Radetzy marsj, Colonel bogey (som vi spilte i guttekorpset og som jeg fremdeles husket...!), Japans nasjonalsang og mange andre sanger var vi gjennom i dag. Vi begynte også på en ny sang, Celtic Child, som var kjempevanskelig. De andre spilte rett fra bladet. Utrolig. Jeg er ikke i nærheten av å kunne briljere med noe her.

Så nå er det øving på meg. Kanskje kan jeg komme opp på samme nivå jeg var for 17 år siden? Bildet er fra en tur med guttekorpset til England i 1991. Jeg gleder meg i hvert fall, og håper det blir bra å være med her!

4 kommentarer:

Åsmunds reise- og fotballblogg - og litt om fotofikling sa...

Så fin du er i rosa jakke!

Gratulerer du er utvalgt til Månedens blogg i MT. Regn med mange nye besøkende fremover.

Godt nytt år foresten.

Anonym sa...

Ja, sånn som dette husker jeg deg, gamle ørn;) Jeg er stadig inne her, men dårlig på å legge igjen spor.. Men DETTE bildet kunne jeg ikke la stå ukommentert! Så moro med gjenopptaking av fløytespill! Godt nyttår til deg. A hilser fra sofaen.

The Frietsch Family sa...

Morsomt aa se ett "gammelt" bilde av deg. Mange minne fra den tiden paa ungdomslokalet....

Anonym sa...

Så bra at du har fortsatt å ta den med i bagasjen! Har de virkelig fløyter i et Brass Band? Er det som et vanlig janitsjar-korps her i Norge eller har de andre instrumenter?