21. april 2007

Avslutter perioden

Jeg har hatt noen uker i Japan nå, og det vært fint å møte menneskene i menigheten og misjonærene. Samtidig har jeg merket at det er vanskelig å ikke være frisk og leve et misjonærliv her. Det å være uten krefter her kjennes sterkere , tror jeg.

Derfor har jeg bestemt meg for å avslutte første periode i Japan nå, og reiser til Norge 8. mai for ett års hjemmeopphold. Da skal jeg arbeide for KFUK-KFUM Global. Jeg håper at kreftene vil vende tilbake så fort som mulig, slik at jeg full av krefter kan reise tilbake til Japan høsten 2008 og fortsette tjenesten her.

Det har vært en vanskelig avgjørelse å ta. Jeg har hatt mange gode år i Japan, og har trivdes veldig godt hele tiden. Det er ikke det at jeg har lyst til å reise herfra. Nå er det snart 6 år siden jeg kom hit som misjonær. I løpet av disse årene har jeg knyttet mange bånd, både til mennesker, kirke og land. Jeg føler at jeg hører til her. Det blir også rart og trist å ta farvel med misjonærfellesskapet. Samtidig føler jeg det er nødvendig å ta konsekvensene av helsesituasjonen. Å gå å hangle her er ikke gunstig.

Takk for all støtte og forbønn gjennom lang tid. Det er godt å vite at misjonsarbeid ikke er et enkeltmannsforetak. Jeg trenger forbønn også i den tiden jeg nå går inn i. Vær med å be for menigheten på Tezukayama også videre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!
Håper at du forteller om avsjedene for deg siden japanerne er så gode til å arrangere det!!