1. april 2007

Palmesøndag

Vi har i dag feiret palmesøndag i kirken på Tezukayama med en real muskk-gudstjeneste. Tezukayama gospel sang tre flotte sanger. De har blitt skikkelig flinke til å synge i den tiden jeg har vært i Norge! Og Sakano-san på piano og Rebekka på fløyte satte en flott ramme på gudstjenesten.

Jeg har fått besøk av foreldre og slektninger fra Norge, det samme har Rebekka, så vi var mange i kirken i dag. Men selv uten de 5 norske gjestene ville vi vært 23 deltakere på gudstjenesten. Det er et veldig høyt tall for Tezukayama for tiden.

Vi hadde deilig norsk kransekake og twist etter gudstjenesten Lunsjen ble inntatt på japansk restaurant etterpå. Det er deilig å være i smakfulle japanske omgivelser og spise den deilige japanske maten igjen.

Ellers hadde jeg besøk av en fra Jehovas vitner for en halvtimes tid siden. Han lurte på om jeg ville være med å feire Jesu død en av dagene. Jeg avslo. For vi har noe mye bedre å feire, nemlig Jesu oppstandelse! Det er det som gir håp. Neste søndag er det påskefeiring. Da er det Jesu oppstandelse som står i sentrum!

Ingen kommentarer: