5. februar 2009

Women power!

Yukiko Yamaoka, Ingrid Aske, Ingebjørg Mikaelsen og Astrid Harbo leder misjonene.

For et par dager siden hadde NMS og Frikirken samarbeidsmøte med Kinki-kirken. Der møtte representant og viserepresentant for de to organisasjonene kirkens ledelse.

Jeg var tilfeldigvis innom misjonens kontor rett før de skulle starte møtet. Da oppdaget jeg at vi i misjonen i Japan for tiden har en svært feminin ledelse. Vi har vel egentlig hatt det i flere år, men jeg har bare aldri tenkt på det før.

NMS har gender ganske høyt oppe på listen over saker som skal prioriteres. I misjonssammenheng i Japan er vi i hvert fall kommet langt, kan det se ut til. Når det gjelder kirken vi samarbeider med er nok dessverre situasjonen stikk motsatt. Det er godt vi kan gå foran med et godt eksempel på egen lederside, i hvert fall.

Men vi er faktisk ikke så mange menn i NMS/Frikirke-sammenheng i Japan. Foruten meg er det bare fire menn i fast tjeneste her nå.

Derfor var det veldig hyggelig å kunne reise til flyplassen på tirsdag og ta imot Paul Roland, som skal vikariere i Kawage et par måneder. Han representerer Frikirken, kommer fra Kristiansand og har vært mange år som misjonær i Japan før. Etter ankomst dro vi selvsagt på restaurant for å spise god, japansk mat.

Velkommen, Paul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Oddi!
Hils til Paul Roland! Jeg så han bare på misjonærsamling i Kristiansand forrige fredag, og fikk ikke hilst på ham. Godt med litt flere mannfolk på feltet, tenker jeg!

Hilsen Elin Ann