19. november 2008

Åtte på bønnemøte

I kveld har jeg vært med på bønnemøte i Nankai kirke. Bønnemøtet var det første i kirken på halvannet år, og totalt åtte personer kom. Et kjempehøyt tall, når man tenker på at vi til vanlig er 15-16 på gudstjenestene. Det var tydelig at dette var noe som hadde vært savnet.

Som dere vet har jeg famlet litt i forhold til hva slags oppgaver jeg skal ha, min posisjon i forhold til Nankai menighet og hva som er hensiktsmessig å gjøre. Bønnetjeneste har hele tiden vært vesentlig, men det har vært vanskelig å vite hvordan jeg skulle gripe dette fatt i forhold til menigheten. Derfor foreslo jeg på søndagens menighetsrådsmøte at jeg ønsket å starte ukentlige bønnemøter, og det ble altså svært godt mottatt.

Før vi kan gjøre noe utadrettet arbeid er det viktig å grunnfeste det interne arbeidet. At det møtte opp så mange i kveld var derfor veldig gledelig. Bønnemøtet var ikke annonsert, så det er ganske utrolig at det kom så mange.

I går hadde pastor Sowa katekismeundervisning. Da var vi ti personer, så det er tydelig at lysten til og behovet for å lære og ha fellesskap er stor.

Vi var mange på møtene denne uka. Så får vi se hvor mange vi blir neste uke. Egentlig er ikke antall fremmøtte så veldig viktig. Viktigere er det at vi har kommet i gang med bønnefellesskap. At vi sammen søker Gud.

Jeg håper dette kan være et fellesskap som strekker seg over land og kontinent. Vær derfor med å be for Nankai menighet. Om at vi må vokse som et kristent fellesskap, bli styrket i troen og få vite veien vi skal gå når vi skal ut i nabolaget.

3 kommentarer:

Mona sa...

Så kjekt å høre at det kom så mange på bønnemøtet og at dere har startet opp et bønnefellesskap!

Det er virkelig noe annet å følge med på arbeidet rundt omkring nå, etter uken i Mali.

Gøy å se bildene dine!

Bjørg B sa...

Åhh - en liten hilsen før jeg tar kvelden for å si at jeg blir rett og slett i godt humør av å lese bloggen din. I dag var det spesielt kjekt å lese; så godt å høre at gjøremålene/oppgavene faller litt mer på plass!!!

Å for n'te gang: er så glad og takknemlig for at du fikk reise tilbake!!!


Knib Bjørg

Anonym sa...

Jeg har tenkt mye på bønn i det siste.
Har selv en lengsel etter å tilbringe mer tid i bønn.
Jeg ønsker å ha en tjeneste for Gud, og ønsker at tjenesten skal springe ut fra bønnelivet mitt.

Lykke til med arbeidet,
og takk for i sommer!
olav