9. september 2008

Litt om Hannan


Det er altså klart at jeg fra oktober skal arbeide ut fra Nankai menighet, som ligger i Hannan by. Selv om jeg har vært i Hannan mange ganger, kjenner jeg ikke så veldig godt til byen.

Hannan by ble ifølge Wikipedia etablert i 1991, og har litt mer enn 58 000 innbyggere. Byen ligger langs Osakabukten, lengst sør i Osaka fylke. Fra havnen i Hannan ser man rett ut til Kansai International Airport, der de fleste nordmenn som kommer til Osaka ankommer med fly.

Jeg er spent på å komme til det nye stedet. Tezukayama lå jo midt i tjukkeste Osaka, med bebyggelse overalt. Nå er jeg ca én time lenger sør (med tog), og selv om jeg alltid trivdes veldig godt inni byen, lengtet jeg etter hvert etter å kunne ta en tur i ubebygd strøk uten at jeg måtte reise altfor langt.

I Hannan får jeg flotte strender, rismarker og skog like i nærheten. På bildet, som jeg har kopiert fra Google Maps, ser dere en oversikt over området kirken ligger i og der jeg skal bo. Huset mitt blir ca én km fra kirken. Dette skal bli bra, og jeg gleder meg til å bli kjent med mitt nye bosted!

1 kommentar:

Helene sa...

Næmmen..blogg? det sa du aldri noe om, hehe. nå skal jeg følge med deg videre, odd bjarne. her i london er alt vel. så vet du det. kos deg med brunost og sånt før avreise. munzo o'ya..trallalala.
-helene