11. juni 2006

Temagudstjenester på Tezukayama


I mai og juni har Tezukayama kirke hatt temagudstjenester om trosbekjennelsen. Vi ønsket å bruke to måneder på å gå gjennom de mest sentrale sidene av troen. For min egen del har det vært to interessante måneder, der jeg selv også har lært mye. I dag var tema "Den Hellige Ånd og meg", og jeg brukte mesteparten av tiden til å undervise om nådegaver. Det er et spennende tema, som er helt nødvendig for at kirken skal vokse, både åndelig og tallmessig, tror jeg.

Neste søndag er temaet "Kirken og meg". Da vil jeg snakke om hva en kirke er og ikke er. At kirken ikke er en bygning eller struktur, men fellesskapet av de troende, "de helliges samfunn", som vi sier i trosbekjennelsen. Hva slags betydning får en slik forståelse for den enkelte troende? Jeg håper at jeg kan klare å få frem noe om at det å delta i gudstjenester og andre kristne fellesskap er viktig.

Vi avslutter tema-gudstjenstene 25. juni. Da håper jeg at menigheten vil ha fått et styrket trosgrunnlag å leve på. Vær gjerne med å be for menigheten her på Tezukayama, og medlemmenes åndelige vekst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei.
Kjekt å høre om gudstjenesten på Tezukayama og se bilde derfra. Hvem er det som står på talerstolen? Lurte på om det var Tarumoto, men er ikke sikker.
Lykke til med de neste tema,
Hilsen Håkon i Trondheim