8. juni 2006

I morgen er det fotball-VM, og jeg debuterer med egen blog på www.vl.no


Ja, er altså fotball-VM rett rundt hjørnet, og jeg har blitt utfordret fra avisen Vårt Land om å lage en blog om Japan, og livet her i forhold til landets VM-deltakelse. Nå har vi hatt nedtelling til mesterskapet i snart en måned, med daglige rapporter i nyhetene om hvordan forberedelsene går. Bortsett fra dette er det nok ikke så utrolig fokus på VM. På en av Osakas største sportsforretninger har vi imidlertid en diger plakat med Miyamoto, en av spillerne på Japans lag i verdensmesterskapet


Det er stor spenning hos mange om hvordan dette kommer til å gå, men det hører ut som om de fleste levner Japan få sjanser til å avansere fra gruppespillet. Pelé har også i intervju sagt at han ikke tror noen av de asiatiske lagene kommer til å gå videre denne gangen. Jeg håper både han og de andre tar feil. Japan har gode spillere og har spilt godt i det siste.

Følg med i mine liv- og samfunnsbeskrivelser rundt fotballen i Japan på http://www.vl.no/blogg.

NIHON GAMBARE!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Odd Bjarne: Gambare!
tøfft gjort å stille med blogg i vårt land! Setter Japan på kartet, og forhåpentligvis flere som blir minnet om å be for folket.
Da får jeg følge med på det du skriver om land og folk, så får Espen ta seg av fotballinteressen i huset..

Anonym sa...

Ja, det ville være moro om Japan kunne gjøre det bra i fotball VM. Her på berget får Sverige gjennomgå etter skuffende åpningskamp mot Trinidad og Tobago. Skulle tro verden går under pga at det går dårlig i fotball. Ja, ja! Gleder meg til å følge dine kommentarer!