31. oktober 2008

Noah for en centimeter


Endelig har jeg fått meg bil! Nå står det en flott Toyota Noah parkert utenfor det rosa huset mitt. Mange synes nok at den 10 år gamle 8-seteren er litt stor for meg, men jeg er utrolig fornøyd med å ha fått en bil som er omtrent lik Serena-en (Nissan) jeg hadde forrige gang. At den bare har kjørt ca 30 000 km til nå gjør at den føles omtrent som ny.

Jeg dro avgårde i formiddag med en seddelbunke på vel en centimeter. Japan er langt foran Norge på veldig mange områder, men når det gjelder betaling er det helt annerledes. Selv bilkjøp gjøres faktisk med betaling cash kontant!

På en måte er det kanskje like greit. Da finner man jo også ut at det faktisk er en kostbar investering. Det er liksom ikke bare en sum som forsvinner fra kontoen.

Det er mange ting jeg må bli vant til på nytt. Nå er det venstrekjøring som står for tur. Har bommet en del på det med sykkelen. Det bør jeg ikke gjøre med bilen... Vanligvis er ikke dette noe problem, men jeg merker at jeg har kjørt på høyre side uavbrutt i halvannet år nå, så det er litt uvant. Regner likevel med at det går seg fort til.

Nå kan jeg reise rundt som jeg vil, jeg kan ta med meg masse folk og frakte mye bagasje og ting hvis det er nødvendig. Bil er bortimot en nødvendighet her jeg er nå. Men jeg trenger ikke bilen bare for egen skyld. Jeg håper også den vil bli til nytte og gavn i arbeidet jeg skal gjøre her.

Måtte Noah bli til mye glede og velsignelse fremover!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin bil Odd Bjarne, vi hadde modellen før Noah kom, Lite Ace. Behagelig bil til 8 personer
Hilsen Espen