13. oktober 2008

Velkomst


På søndag ble jeg behørig ønsket velkommen til Nankai menighet. Etter gudstjenesten stelte alle i stand et flott måltid med masse forskjellig mat. Yakisoba (stekte nudler), Oden (grønnsaksrett), onigiri (risbolle), kaker og frukt smakte deilig!

Etter at vi hadde spist gav alle en liten presentasjon av seg selv. Vi sang sanger, Rumiko Ishida spilte på et gammelt japansk strengeinstrument, og Kaori Kurisaki, som hadde tatt turen fra Senboku, sang "Hikari", en nydelig sang som jeg tror hun har skrevet selv.

Det er godt å komme og føle seg velkommen. Fremdeles vet jeg nok ikke helt hva jeg kan bidra med inn i menigheten. Men jeg fikk i hvert fall gitt en utfordring til menigheten om å reflektere over hva som er kirkens kall og oppgave inn i nabolaget og byen de nå er en del av.

Ingen kommentarer: