29. oktober 2008

Fellesskap

Kinkikirken samarbeider med NMS og Frikirken. Selv om begge er selvstendige i forhold til kirken samkjører vi en del av virksomheten og har regelmessige møter sammen. Frikirken har den siste uken hatt besøk av ledelsen fra Norge.

Derfor var alle misjonærene på mandag invitert til en dag med både oppbyggelse, undervisning og fellesskap i Takarazuka kirke. Synodeformann i Frikirken, Arnfinn Løyning, holdt en inspirerende bibeltime, mens misjonssekretær Nora Gimse skapte engasjement og viktige refleksjoner med undervisningen om veiledningssamtaler.

Reidun og Arne Jørgensen, som har mer enn 40 års erfaring fra misjon i Japan, er tilbake i landet for noen få uker. Jeg har truffet dem et par ganger allerede. På søndag var jeg i Senboku kirke, det jeg også skal ha noe av tjenesten min, og da hadde Arne prekenen. Han ledet sammen med Reidun menigheten i allsang; "Alle, alle vil vi ha med." På norsk! Må si jeg ble imponert over hvor bra de klarte å å synge på et fremmed språk.

Det er godt å møte misjonærer som har lang erfaring, og det er bra med impulser utenfra. Vi trenger å møtes og å snakke sammen. Fremdeles er det store utfordringer for kirken i Japan, og vi må bruke alle de innspill vi kan få i arbeidet for å nå japanerne med evangeliet.

Da er fellesskap på tvers av alder, organisasjoner og landegrenser viktig.

1 kommentar:

Maria og Espen Tveten sa...

Gøy å lese bloggen din.
Treffes snart.

Espen