18. oktober 2008

Slange



Som dere har forstått bor jeg i relativt landlige omgivelser. Jeg nyter det! Samtidig har jeg vært ganske skeptisk til hva slags dyreliv det er her. Fins det slanger her? Jeg har bortimot panikk for slike krypdyr.

En dag på vei hjem fikk jeg bekreftet mine mistanker om at det ikke er slangefritt område jeg bor i. Langs veien var det en grønn-brun, bortimot meterlang slange med tungen stikkende ut av munnen. Den lå ikke stille, men var på vei rett opp en liten betongvegg til en park.

Utrolig nok hadde jeg åndsnærvær nok til å finne frem fotoapparaet slik at jeg kan dele opplevelsen med dere.

Slanger er ekle nok i utgangspunktet, men ikke visste jeg at de kunne klatre 90 grader rett oppover. Hva da med en husvegg? Dette gir mange gode grunner til å holde dører og vinduer forsvarlig lukket...

Jeg tror ikke slangen er farlig. Men uansett; finner jeg en slik innendørs vet jeg rett og slett ikke hva jeg gjør. Da får jeg panikk.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes den ser veldig farlig ut! De må da ha en elektronisk duppeditt mot slanger?

Anonym sa...

gambare!! Daidjåbu da yå.

Odd Bjarne Ellefsen sa...

Ja,det går nok greit. Men det er ikke så hyggelig. En i kirken mente at rett med tjernet, der huset mitt er, er det masse slanger. Beroligende...

Og det finnes nok ingen elektroniske dippedutter til dette. Dessverre. Men det var en som foreslo en kasse, så jeg kunne holde slangen i ro, hvis den kom inn...

Bjørg B sa...

Å jeg som hadde tenkt å komme på besøk... Kanskje jeg må ty til Gamlehuset på Tezukayama allikevel ;-)

Anonym sa...

Lange slanger er vennlige i Japan. De spiser kanskje opp kakelakkene, kanskje? Jeg vil si å møte bjørn er litt mer skumlere...

Anonym sa...

Slapp av, Odd Bjarne! Det verste som kan skje er at den spiser deg. Og den er så liten at det vil gå veldig seint... ;-)