2. november 2008

Til Afrika


I dag setter jeg meg på flyet igjen. Jeg skal til Mali i Afrika for å delta på en konferanse innenfor "budskapsprogammet" til NMS.

Tema er teologisk undervisning og trosopplæring. På hvilken måte blir kommende prester utdannet i andre land? Hva slags trosopplæring gjøres utenfor Japan? Dette er vesentlige momenter for meg når jeg deltar på denne konferansen.

Det er første gang for meg i Afrika. Jeg er spent på hvordan det kommer til å bli, men gleder meg til å møte kolleger fra hele kloden og å lære litt om en kultur jeg ikke kjenner til i det hele tatt.

3 kommentarer:

Åsmunds reise- og fotballblogg - og litt om fotofikling sa...

God tur, og hils alle kjente!

Bjørg B sa...

Du er vel omtrent avgårde snart, men rekner med du er innom av og til så jeg vil åg gjerne ønske deg en GOD TUR!!! Håper du får kost deg masse, og at det blir verdt på tid og penger... ;-)

Men den praten vår... Tror kanskje det er noe jeg bør ønske meg til jul...

Knib Bjørg

Mona sa...

Hei, Odd Bjarne!

Har du kommet deg tilbake til Japan? Alt greit?

Jeg prøvde å sende en mail til deg, Johanne og Per Ørjan, men jeg fikk din i retur. Det står at mailadr ikke eksisterer. Er det ikke obe@nms.no du bruker?

Men jeg er altså tilbake i Brasil og alt gikk greit på hjemturen. Det var litt slitsomt, og jeg tok det litt tyngre enn vanlig da flyet fra São Paulo til Curitiba ble utsatt og utsatt.. men kl.02 natt til onsdag kunne jeg låse opp døren til den fine leiligheten min:)

Kjekt å være på tur med deg, og å få bli litt kjent med deg! Nå kommer jeg til å følge med bloggen din.

Klem fra Mona