26. november 2008

Dåp på Tezukayama!

Søndag var jeg tilbake på Tezukayama igjen. Det var så godt å treffe alle igjen, få høre nytt fra hver enkelt, og simpelthen være på gudstjeneste på Tezukayama igjen.

Men det aller mest gledelige var at det var to dåp denne søndagen. Jeg kjente en av dem som ble døpt, og det var kjempeflott å høre ham bekjenne troen på Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd. Så bøyde han hodet og ble døpt. I voksen alder et Guds barn!

Pastor Sueoka forrettet dåp og nattverd, mens misjonær Åshild Furukawa hadde preken om å være Guds barn. Både Åshild og Sueoka-sensei har jeg arbeidet mye sammen med før, og det var godt å oppleve dem "in action" igjen.

Etter gudstjenesten var det lunsj med deilig japansk curry og mandelkake til kaffen. Jeg fikk ha en liten hilsen til menigheten og de to som var blitt døpt, og det var godt sosialt fellesskap.

Det var godt å være tilbake på Tezukayama og treffe alle der igjen. Selv om jeg nå bor i Hannan og hører mest til i Nankai menighet merker jeg at Tezukayama fremdeles er viktig for meg. Jeg gleder meg til på avstand å følge med i utviklingen i menigheten i storbyen, mens jeg skal gjøre alt jeg klarer for at vi skal oppleve festgudstjeneste med dåp også i Nankai kirke.

1 kommentar:

Vidar Mæland Bakke sa...

Kjekt å følge med på bloggen, Odd Bjarne. Lett å merke at du har hjertet på rett sted som vanlig. Inspirerende å lese om dåp og bønnesamling. Stå på! Men jeg savner deg på nabokontoret... HA blir aldri den samme igjen...Klem fra Vidar:-)