25. september 2006

Mygg stjal oppmerksomheten

Det er ganske mye som kan stjele oppmerksomheten. I gårsdagens gudstjeneste var det en mygg...

Da var det en liten ensom mygg som fløy rundt og terroriserte flere av de fremmøtte. Myggstikk er ikke populært her heller, og mange gjorde stor innsats for å ta livet av myggen. Uten å lykkes.

En annen ting som ødela litt var mine skrivefeil. I Tezukayama menighet, som i de fleste japanske menigheter, har vi et ukeprogram for kirken, der det blant annet står opplegg for dagens gudstjeneste. Som regel er jo rekkefølge og slikt ganske lik fra søndag til søndag, derfor bruker jeg ofte forrige ukes program på dataen som utgangspunkt for kommende uke. Bibeltekster, salmenummer og tema blir skiftet ut, mens resten står som det var.

Forrige søndag hadde vi imidlertid en litt annerledes gudstjeneste enn vanlig, siden det var "respekt for de eldre- dag". Dette glemte jeg da jeg lagde nytt program for i går. Derfor stod det også denne søndagen oppført bønn for de eldre, jeg glemte å sette inn nattverd, etc. Å rette opp feilene for gudstjenestelederen tok mye av oppmerksomheten min på gudstjenesten i går.

I tillegg til Sueoka-sensei sin preken, var sangen et absolutt høydepunkt i går. Som jeg har skrevet før er Henrik Guii-Larsen på Tezukayama for tiden. Han gjorde en strålende innsats ved pianoet i går. Med flott tonefølge løftet sangen seg til nye høyder. Selv om vi bare var 16 til stede på gudstjenesten var det sterk og god sang til godt tonefølge. Takk skal du ha, Henrik!

Neste uke lover jeg bedre innsats for et korrekt program, jeg håper myggen holder seg unna, og mest av alt håper jeg lovsangen vil lyde like sterkt og godt!

1 kommentar:

Henriksn sa...

Tusen takk:)-
Og takk for at jeg fikk lov å spille. Har litt å på, så det morro holde på.
Ses snart!