14. september 2006

Aktiviteter etterlyses til Kids English!

I dag har vi hatt nok en time med engelsk undervisning for barna i Kids English. Vi prøvde å lære dem å spørre folk om de har kjæledyr. Do you have any pets? Og svar; Yes, I have a turtle, goldfish, hamster, etc. Det var overraskende vanskelig å lære dem dette, men etter hvert sank ordene og setningene inn.

Å undervise engelsk for barn i aldersgruppen 3 til 7 år er en ganske stor utfordring. I hvert fall når en hverken er engelsk- eller førskolelærer. Man skal prøve å lære dem noe, samtidig som det skal være morsomt og de skal ikke sitte bom stille hele tiden.

Derfor har vi alltid en lek i løpet av timen. Den bør helst være morsom, og også ha et visst pedagogisk snitt, sånn at ungene ikke bare leker, men faktisk lærer noe gjennom leken også. I dag prøvde vi å leke en kortlek med ball og spørsmål for å lære dem det vi hadde undervist. Vanskelig å forklare hvordan vi gjorde det, men det ble faktisk vellykket!

Dette er likevel en av de største utfordringene med Kids English. Det er vanskelig å finne på nye, morsomme og pedagogiske leker hver uke. Så herved er utfordringen gitt; Har du noen gode forslag til leker eller aktiviteter vi kan bruke, så tar jeg imot med stor takk.

Kids English er for øvrig et av ukens absolutte høydepunkter. Barna er impulsive, sier akkurat det de mener, og blir faktisk litt bedre i engelsk også etter hvert. Det jeg gleder meg mest over er imidlertid den utrolige spenningen mange av ungene viser når de hører fortalt fra barnebibelen. Barna har i tillegg til å bli kjent med et nytt språk også blitt kjent med Jesus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm.. et evig dilemma..
jeg driver med litt lobbyvirksomhet for å få med anja til japan til jul. hun er litt på gli! og snakker om kreativt kvinnfolk! hun kan sikkert komme med 40 forskjellige ting å gjøre. sikkert en del nye leker fra bolivia også?

lykke til!

snakkes

Anonym sa...

vet ikke helt, jeg. Men jeg holder på å lære japansk og du lærer barna der engelsk. sees neste jul?

Anonym sa...

Hvis du fremdeles trenger pedagogiske leker, så kan jeg spørre meningheten min her i USA.... De vil like utfordiringen. Gi meg et par uker.....