28. oktober 2006

Time out

Helt siden jeg kom tilbake til Japan etter sommerferie i Norge har jeg ikke følt meg hundre prosent. Hele tiden har det manglet de krefter og den energi som er nødvendig for å utføre de arbeidsoppgavene jeg har på en god måte.

Den siste tiden har det blitt litt tydeligere enn før, og jeg har vært nødt til å senke tempoet mye. Bosituasjonen min her i Japan gjør at selv om man har fri, så er man på en måte likevel på jobben. Kirken er i første etasje, jeg bor i andre. Misjonærliv er ikke bare en jobb, men noe som omfatter alle sider av livet.

Derfor har jeg nå, i samråd med ledelsen i misjonen, familie og venner, bestemt meg for å ta en kort periode i Norge. Jeg kommer til å være i Norge så lenge det er nødvendig for å få kreftene tilbake, så får vi se hvor lang tid det vil ta. Jeg håper at en liten periode med turer i skogen på Harkmark, på Sjøsanden i Mandal og rolige kvelder med familie og venner vil gi meg kreftene tilbake. Og så håper jeg at jeg snart kan komme tilbake til Japan og gjøre den tjenesten jeg er kalt til her.

Heretter kommer altså innleggene i denne bloggen til å komme fra Harkmark. Jeg regner med at det etter hvert vil komme bilder av vakker norsk natur, og også noen betraktninger fra en helt annen tilværelse enn den jeg er vant til i dag.

Takk til alle dere som ber for meg. Vær gjerne med å be for menigheten her på Tezukayama i den spesielle situasjonen som oppstår når jeg blir borte en stund. Be også for de andre misjonærene i Japan.

8 kommentarer:

Henriksn sa...

Hei, Kjære Odd Bjarne.

Skjønner godt at påfyll og avslappning er nødvendig, så du har min fulle forståelse. Du er en kjempefyr og jeg støtter deg fult ut i beslutningene om å ta en skikkelig time out. håper at du får det fint her i gammel-landet og at du kan få hvile ut:)-

Vi fortestter å be for deg og Tez, Japan, ungdommene og misjonærene.

Matt 11.28 ff:
"Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er mild og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for sjelen. For mitt åk er godt og min byrde lett."

Mange varme tanker fra meg (og Ragne!)

PS: Er du i Oslo så si ifra:)-!!

Anonym sa...

hey!
Jeg kan ikke foerst paa Norsk dinn ,da bete ikke si noe...

But I want to say, we need to feel and think something this thing.
What's meaning for me cross and love for god.

I hope good bless for you!

Anonym sa...

Time out- time in
ta tiden tilbake - være til i øyeblikket
Ichi go Ichi e
"Herren løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred"

The Frietsch Family sa...

Ha en rolig stund i Mandal. Perfekt sted for å slappe av. Hils kjente og kjære fra meg.

Agnar Aasland sa...

Hei Odd Bjarne!

Dersom du har lyst må du gjerne ta en tur innom på kontoret på Hald eller til en kaffikopp hjemme i Kongefjellveien 28.

Agnar

Sven sa...

Hei gamle ørn. Du fortjener virkelig å ta det rolig! Håper du får slappet ordentlig av:)

Sven Erik

Anonym sa...

Ønsker deg alt godt for tiden du skal være hjemme og håper at du vil komme deg snart igjen. Viktig at du gir deg tid til å føle på at du kan være der du er.

Anonym sa...

du må ta den tiden som du trenger og snakk med noen , en kan ikke bære alt alene heller ikke du.....