24. februar 2009

Senboku

På søndag hadde jeg min første gudstjeneste i Senboku. Ca 30 personer deltok på gudstjenesten, som vi hadde valgt å gjøre til en lovsangsgudstjeneste. Til tross for tekniske problemer med prosjektor og slik, tror jeg det gikk relativt greit. 

Jeg prekte over NMS' årstema "Dere skal gi dem mat". Derfor kan vi kanskje si at også vi i Japan har tatt del i den landsomfattende aksjonen NMS hadde i helgen. 

Så nå har jeg endelig begynt å gjøre litt tjeneste også i Senboku menighet. Senboku kirke ligger ganske nøyaktig én times biltur fra der jeg bor, så det er litt reisevei dit. Men den timen er egentlig god å ha. Da får jeg tid til å tenke gjennom programmet som ligger foran, eller jeg kan slappe helt av og bare kjøre.

Fremdeles er det ikke helt klart hva arbeidsoppgavene på Senboku blir. Jeg skal jo ikke arbeide så mye i den menigheten. Men at det blir oppgaver knyttet til å få nye mennesker inn i kirken er det ingen tvil om. Be gjerne om at vi må finne ut hva vi kan gjøre for å få nye mennesker til kirken.

Ingen kommentarer: