25. mars 2007

Tilbake i Japan

Så er jeg omsider tilbake i Japan. Jeg hadde en fin tur med KLM 867 til Osaka, og ble tatt godt imot på flyplassen av (onkel) John Olav Straume fredag formiddag. Vel hjemme hadde tante Dagny og Rebekka vasket og ordnet og laget deilig lunsj til meg. En nydelig måte å bli tatt imot på etter lang tid hjemmefra!

Fremdeles har jeg ikke kommet inn i døgnet. Jeg sov nesten ingenting i natt, så det er så som så med krefter og overskudd. Får inderlig håpe at jeg får sove godt i natten som ligger foran.

Da jeg kom ventet det fruktkurv fra en, flere ringte og ønsket meg velkommen og to stod utenfor porten og hadde med seg en stor kasse jordbær til meg. I dag har vi hatt gudstjeneste. Mange visste ikke at jeg hadde kommet, så det var mange overraskede fjes å se. Etter gudstjenesten fortalte jeg litt om tiden jeg har vært borte, hva flått er, og at det er fint å treffe alle igjen. Menigheten svarte med applaus og en flott blomsterbukett.

Så var det deilig kake som Rebekka hadde bakt siden jeg kom hjem igjen, og vi hadde deilig lunsj sammen. Det er godt å føle seg velkommen!

Hyggelig lunsj etter gudstjenesten. Rebekka er fotograf.

Hva er en flått? Jeg viser og forteller... Er det ikke utrolig hva en sånn liten skapning kan stelle i stand?

Ingen kommentarer: