25. mars 2007

Jordskjelv

I dag morges, da satt jeg hjemme og leste litt før jeg skulle på gudstjenesten, kjente jeg plutselig at jeg følte meg svimmel og kvalm.
Jeg begynte å lure på om jeg var i ferd med å bli dårlig da jeg kjente at det ristet svakt. Deretter så jeg at lampene som henger i taket svingte. Vi er ikke så vant til jordskjelv her i Osaka, så jeg skjønte ikke at dette var et skjelv med en gang.
Heldigvis var det ikke så sterkt her jeg er, men i Ishikawa fylke, 20(?) mil herfra ristet det sterkt, 7,1 på Richters scala. Det er foreløpig meldt om en omkommet, og 170 skadet. Skjelvet gikk kl 10, og etter dette er det meldt om mange etterskjelv.
Jordskjelv er en skremmende realitet her i landet, og jeg håper vi slipper mer av dette i nær fremtid. Det føles ikke godt når jorden under føttene ikke er trygg.

1 kommentar:

Anonym sa...

YESS! Sjefen er tilbake der han hører hjemme. Det er godt å se, og lese.
- Men med mikrobiologi til langt oppunder ørene om dagen, må jeg nesten si at det er først og fremst spennende med flått og slikt.

Poster deg noen sider fra =Oslo en av dagene; en ålreit artikkel om dine venner borte ved SpaWorld der;)