20. august 2006

Sommerleir

16.-18. august gikk årets sommerleir for ungdommer av stabelen. Denne gangen dro vi opp i fjellene, til Altos leirsted i Hyogo fylke.

For min del ble det en veldig travel avreise. Et døgns forsinkelse førte til at jeg dro på leir to (2!) timer etter at flyet mitt landet i Osaka. Før det hadde jeg fått med meg 9 timer i Kuala Lumpur…

Dessverre ble vi ikke mer enn totalt 10, inkludert komiteen. Bare 3 av deltakerne var tenåringer. Lavt deltakerantall til tross, det ble tre veldig fine dager i litt mer behagelig temperatur enn det vi har i Osaka for tiden. Vi øvde oss i gruppedynamikk, klatret i stupbratte lier, dro på elvevandring, lekte masse, sang og ble utfordret på aktivt å la Jesus leve i våre liv.

Så selv om vi var få, er jeg glad for at vi dro på leir. Det er godt å være sammen, og når vi er få blir det også flere anledninger til å snakke rolig sammen.

En av de mer spesielle begivenhetene for min del var å spise nagashi-somen, nudler som blir kjølt ned i rennende vann i en bambusstokk. Artig og deilig!


Ingen kommentarer: